Welkom in een uitdagend media spel
Een winnend idee
En dan heb je een prijs gewonnen voor je innovatieve idee om in zorgland clienten op een ludieke manier meer mediawijsheid bij te brengen. Het idee om met behulp van een uitdagend spel in groepsverband wijzer te worden in de jungle van social media. Door het spel te spelen en het gesprek aan te gaan, krijg je meer bewustwording en word je geïnformeerd en behoed voor alle gevaren die er ook zijn.
En dan concreet
Het was bekend wat erin moest komen. Een speldoos met als inhoud twee losse spelborden. Vijf aapjes in pionvorm en een informatiesticker over de start van het spel. Met natuurlijk de bijbehorende app om het spel te spelen. Een mooie speldoos wat opvalt in de winkel. Aantrekkelijke herkenbare print, mooie kleurstelling en glossy papier.
De volgende stap
In februari 2018 is het eerste contact gelegd tussen Gitta Brandsma van Drukkerij Brandsma Offset Ferwerd en de Voogt. Een relatie was er al; wederom is duidelijk en vol vertrouwen aan deze opdracht begonnen.
Het design voor de doos en spelbord is getekend door hetzelfde bureau die ook de website en app heeft ontwikkeld. Aan de Voogt de taak om een kwalitatief hoogwaardige verpakking te maken. Zowel de doos, het spelbord als de pion-aapjes zijn gemaakt van 2mm grijskarton en bekleed met offset drukwerk. Waarbij de doos extra opvalt doordat er glans gelamineerd MC. papier is gebruikt.
Om een completer beeld te hebben, zijn digitale proeven van de opdruk en fysieke drukbestanden aangeleverd van de doos en spelborden. De pion-aapjes zijn volledig en aan beide zijden bedrukt als fysieke proef aangeleverd. Uiteindelijk zijn er 750 speldozen gemaakt.
Een bijzondere opdracht met een fantastisch eindresultaat, waarbij de doos ook erg belangrijk is voor de beleving van het spel. Een mooie doos om na het spel alles weer in op te bergen en heel lang plezier van te hebben. Het spel kan beginnen! Slinger mee in de jungle van social media!