Klantloyaliteit verhogen met een luxe verpakking
Loyale klanten die meerdere malen terugkeren om gebruik te maken van uw producten of services: deze klanten zijn erg belangrijk voor het succes van uw bedrijf. Maar hoe verhoogt u klantloyaliteit? In dit artikel bespreken we meerdere manieren om klantloyaliteit te verhogen, zo ook met behulp van een luxe verpakking!
Wat is klantloyaliteit?
Klantloyaliteit is de mate waarin een klant toegewijd is aan een bedrijf of merk. Een loyale klant is geneigd om vaker terug te komen om gebruik te maken van uw producten/services. Vaak zijn mensen in de veronderstelling dat tevreden klanten ook loyale klanten zijn. Toch is dit niet helemaal waar. Zelfs als uw services of producten van topkwaliteit zijn, gaan klanten toch altijd op zoek naar goedkopere of betere producten. Klantloyaliteit is essentieel om te groeien als bedrijf, en als bedrijf zult u ook actie moeten ondernemen om te loyaliteit onder bestaande klanten te verhogen.
Klantloyaliteit verhogen? Dit is hoe het moet
Er zijn een aantal manieren om klantloyaliteit te verhogen, zo ook met loyaliteitsprogramma’s. U kent vast de spaarprogramma’s van de supermarkten wel. Doe boodschappen bij deze winkel en spaar met iedere aankoop punten, die later in te leveren zijn voor korting of andere prijzen. Ook een loyaliteitsprogramma waar een klant direct voordeel ontvangt bij aankoop van een product of service is een populaire manier om klantloyaliteit te verhogen.
Als loyaliteitsprogramma’s zoals spaarprogramma’s of direct voordeelprogramma’s niet bij uw bedrijf passen, zijn er ook nog andere opties om te klantloyaliteit te verhogen. Denk hierbij aan een speciaal evenement voor relaties. Door dit beetje exclusiviteit aan te bieden, ontstaat er een ‘fear of missing out’ gevoel bij niet-genodigden. Als de speciale relatiedag een succes is, bestaat de kans dat meer mensen interesse hebben om het volgende exclusieve evenement mee te maken.
De belangrijkste tip om rekening mee te houden bij klantloyaliteit, is het constant belonen van de klant. Stel vragen door middel van enquêtes, beloon mensen voor hun aankoop met de hierboven genoemde loyaliteitsprogramma’s en wees eerlijk en transparant. Al deze factoren spelen mee in het verhogen van de klantloyaliteit.
Klantloyaliteit verhogen met een verpakking
Een verpakking doet veel voor de impressie die u op een klant of relatie achterlaat, het is namelijk het eerste ‘visitekaartje’ wat iemand ziet als die kennis maakt met uw merk. Naast een positieve indruk, is het ook mogelijk om de klantloyaliteit te verhogen met behulp van een goede verpakking. Voor relatie-evenementen kunt u bijvoorbeeld een geschenktasje meenemen met speciaal bedrukte producten (en bedrukte tas!). Schenk relaties een custom ontworpen map, stop wat kleine geschenken in een eigen ontworpen doos en maak het helemaal af met een eigen ontworpen geschenktas. Uw merk blijft top-of-mind bij de relatie en de kans dat ze terugkeren is aanzienlijk groter.
Lees ook: Goodiebag samenstellen? 7 ideeën voor een leuke goodiebag.
Het eerder genoemde spaarprogramma is ook op een custom verpakking toe te passen. Neem bijvoorbeeld koffiemerk Douwe Egberts. Alle D.E. verpakkingen bevatten waardepunten die klanten kunnen uitknippen. Een bepaald aantal waardepunten is €5,- korting waard. Is dit ook voor uw merk toe te passen? Dan is dit wellicht een leuke manier om een loyaliteitsprogramma op poten te zetten. Uiteraard kunnen wij u helpen met het ontwerpen en drukken van deze verpakkingen.
Bestel uw custom verpakking bij De Voogt
Klantloyaliteit verhogen met een verpakking op maat? Van bonbondoosjes tot verzenddozen, wij maken het allemaal exact naar uw wensen. Nog op zoek naar inspiratie? Bekijk onze inspiratiepagina of neem contact met ons op. Wij bij De Voogt helpen u graag verder.